Een nieuwe kunstinstelling in Parijs,
Elephant Paname. Het herbergt dansstudio's, een restaurant, een theaterzaal en diverse tentoonstellingsruimtes. De eerste expo zet Elephant goed op de kaart, want het is een spectaculair geheel. Alle installaties hebben licht als belangrijk onderdeel. Daarnaast bewegen
de meeste werken ook nog.
Het architectencollectief DGT zorgt voor een spectaculaire opening. Water spettert in diverse snelheden neer. Het veranderende licht reflecteert in de druppels, een voortdurend veranderend decor.
 |
DGT (Dorell, Ghotmeh, Tane) LIGHT IN WATER 2015 |
 |
DGT (Dorell, Ghotmeh, Tane) LIGHT IN WATER 2015 |
 |
DGT (Dorell, Ghotmeh, Tane) LIGHT IN WATER 2015 |
 |
HABERDASHERY OROSHI 2015
Speciaal voor het trappenhuis van Elephant Paname heeft dit Londense collectief samengewerkt met de ceramiste Jasmin Rowaldson. Zij heeft 180 porseleinen blaadjes gemaakt die bedekt zijn met 18 karaats goud om de reflectie te optimaliseren |
 |
HABERDESHERY DISCO DISCO 2015
De lichtsculptuur reageert op de geluiden die de bezoekers maken. Voortdurend branden er andere lichtjes en zo ontstaat er een voortdurend veranderend schaduwspel. |
 |
MORITZ WALDEMEYER MING 2015
De Oost-Duitse kunstenaar heeft zich laten inspireren door de Chinese klassieke vazen. hij heeft ze opgebouwd uit led-lichtjes, die de elementen vuur en water weergeven. |
 |
MORITZ WALDEMEYER MING 2015 |
 |
WHITEVOID CIRCULAR 2015.
Drie reflecterende ringen draaien rond en stijgen en dalen onafhankelijk van elkaar. De lichten uit de vier hoeken wisselen van kleur, ondersteund door een zacht geruis. Het werk van Whitevoid uit Berlijn werkt als een meditatiemachine. |
 |
SOO SUNNY PARK UNWOVEN LIGHT 2015.
De vogel/reptiel-achtige vorm bestaat uit talloze stukjes plexiglas in diverse kleuren. |
 |
SOO SUNNY PARK UNWOVEN LIGHT 2015.(detail) |
 |
FLYNN TALBOT PRIMARY 2015
Een stellage opgebouwd uit driehoeken vangt het licht op dat van diverse kanten komt.
De lichten zijn in de primaire kleuren en mengen zich voortdurend. |
 |
FLYNN TALBOT PRIMARY 2015 |
No comments:
Post a Comment