Voor het eerst een echte fotobeurs in Nederland. Een internationaal gezelschap galerieën, de meeste gespecialiseerd in fotografie, lieten met name jong talent zien, al waren er ook heel wat oudjes present.
Voor ons de grootste verrassing Marleen Sleewits opgevallen met haar interiors op verschillende formaten. Die bepaalt zijzelf op grond van de voorstelling. Ze bekleedt leegstaande ruintes met de materialen die ze ter plekke vindt, licht ze perfect uit en neemt de foto's.
MARLEEN SLEEWITS(1980)
Ook uit Japan waren een aantal galerieën die licht wierpen op de ontwikkelingen daar.
Opvallend dat het werk van de oude rot Kisihin Shinoyama uit de jaren zeventig nog niets van hun grootsheid hebben verloren.
KISHIN SHINOYAMA(1940)
3 werken Uit de serie Twins
Ook uit Japan een fotograaf die zich vooral bezighoudt met kleuren
KOYAMA TAISUKE (1978)
KIM BOSKE (1978): GARDEN STILLS
Verbazend goed blijven de collagewerken van Popel Coumou. Ze was ons al eerder opgevallen opArt Rotterdam. Haar werk is nog gelaagder geworden. Letterlijk want ze bouw haar werken op door op plastic delen van landschappen en gebouwen te combineren met gekleurde folie en het geheel op het raam van haar atelier vast te hechten en daar analoog foto's van te maken.
POPEL COUMOU(1980)
YUMIKO UTSU(1978) combineert graag voedsel, vooral uit zee, met oude prenten.
Het lijkt abstrakt werk maar het is niet meer dan een vouw, mooi werk van
MICHAEL REISCH (1968), vooral bekend als landschapsfotograaf.
Ook FLEUR VAN DODEWAARD(1983) laat zich inspireren door abstractie en pop-art. Rangschik diverse soorten papier tot je weet dat het goed is en de fotokan genomen worden. Zij maakt allerlei soorten foto's. Dit werk bevalt mij zeer.
MYOUNG HO LEE(1975) maakt conceptueel werk. Hij zet achter geïsoleerd groeiende bomen een achterdoek en zet daardoor vraagtekens bij de grens tussen natuur en de afbeelding daarvan.
Natuurlijk was Scandinavie veelvuldig aanwezig. Er zijn daar goede tot zeer goede opleidingen en dat zie je aan het werk. Niet het beste uit het noorden is aanwezig. Maar natuurlijk de meester zelf,
NIKO LUOMA(1970). Talloze negatieven combineert hij tot hij de compositie heeft die hij wenst.
Puur abstract werk van een bijna Zen-achtige stilte.
No comments:
Post a Comment