ROBERT SEIDEL (1983)
wijkt af van de anderen. Zij schilderen mer acryl of olie, hij gebruikt tempera en grijpt daarmee terug op de 16e en 17e eeuwse technieken. Hij schildert laag op laag en construeert de voorstelling op het doek zonder schetsen vooraf. Ook hij is geïnteresseerd in het vraagstuk van ruimte creëren, maar werkt niet met verschillende verdwijnpunten. Hij is de enige die de mens toelaat in zijn werk, hij maakt zelfs portretten.
|
FORUM ROMANUM 2016 200 x 300 eitemepra Seidel gebruikt hier de techniek van computergames. Alles ziet er nadrukkelijk plat uit. |
|
DAVID 2018 50x35 eitempera Dit is het eerste portret dat hij maakte. David is een zwerver die hem fascineerde tijdens zijn verblijf in Florence (USA)
| MANU 2018 60x40 eitempera Ook dit portret is zo plat mogelijk. Het gezicht is opgebouwd in diverse lagen. En de rode trui is een rood vlak, zelfs een aanduiding van een rechterarm ontbreekt.
|
|
|
FLORENCE I 2019 100 x 140 eitempera Op het eerste gezicht lijkt dit realistischer met duidelijke dieptewerking. Als je goed kijkt zie je dat ook dit werk opgebouwd is uit platte vlakken.
|
|
CABRIO 2019 160x220 eitempera
|
TITUS SCHADE (1984)
Zijn olieverfschilderijen zetten je hersens onmiddellijk aan het werk. Waar kijk je naar?
|
DIE LANDSCHAFT 2018 80 X 100 olie/acryl |
|
DER GROSSE KIOSK 2018 olie/acryl |
|
DIE GROSSE BERGKIRCHE 2018 olie/acryl
| DAS GROSSE GEHOFT 2019 olie/acryl
|
|
No comments:
Post a Comment