In 2018 zou het museum open gaan, maar de renovatie vroeg meer tijd. Nu is het dan zo ver, in oktober gingen de deuren open. Er hangt werk van zo'n 150 street art makers, speciaal voor gemaakt met he toog op de enorme ruimte van de Lasloods waarin het museum gevestigd is. Vanaf 2015 werkten kunstenaars uit de hele wereld in de loods. Ze kregen alleen hun kosten vergoed. Ze deden mee door het enthousiasme van het team onder leiding van Peter Ernst Coolen, zelf uit de graffiti-hoek afkomstig. De geldschieter achter de hele voorbereiding was Peter Hoogewerf. Hij stak miljoenen in de voorbereiding. Zoals het vaak gaat, ontstond er ruzie tussen de artistiek leider Coolen en de financierder Hoogewerf. Het gevolg: Peter Ernst Coolen werkt niet meer voor de Straat.
In de 5 jaar heeft Coolen ervoor gezorgd dat in de Loods een groot scala aan stijlen wordt getoond. Het is een bezoek meer dan waard. Neem de tijd om alles goed te bekijken.
|
ALANIZ (1984,ARGENTINIE) LACK OF SENSE OF EMERNGENCY 2016 |
|
MR. JUNE (1971,NL) CUBES 42 2017 |
|
OSCH (1971,CHILI) DAVID VS.GOLIATH 2016 |
|
NOMAD CLAN (1982, GB) XXX 2017
|
|
BRUNO SMOKY(1987,BRAZ) DANCING FISH 2018 |
|
ALEX SENNA (1982, BRAZ) FAMILY ON A BIKE 2018 |
|
MILLO (1979, ITALIE) Z.T. 2017 |
|
DOES (1982, NL) Z.T.2020 |
|
fragment |
|
NUNO VIEGAS (1985, PORTUGAL) BANDANA & GLOVE 2016 |
|
KARSKI & BEYOND (1974&1983,NL) Z.T. 2019 |
|
Fragment |
|
BEN SLOW (1984,GB) IT IS WHAT IT IS 2018 |
|
BUFF MONSTER (1979,VS) MELTY HARMONY#4 2018 |
|
fragment |
|
APITATAN (1987, EQUATOR) AYAHUASCA 2018 |
|
fragment |
|
ADOR (...FR) FISHING BANANAS |
|
MONKEY BIRD (1988/1990,FR) ARMOIRE 2018 |
|
fragment |
|
DVATE (1981, AUS) BLUEY 2017 |
|
SOKAR UNO (1987,BRD) HIOBSBOTSCHAFT |
|
fragment 2017 |
|
SIDNEY WAERTS (..NL) TOODAY 2018 |
|
KLAAS LAGEWEG (1978,NL) RAW BEAUTY 2017 |
|
NILS WESTERGARD (1992, USA) MEREDITH 2018 |
|
VEGAN FLARA (1978, ZWEDEN) ALAYER OF SOIL 2018 |
|
fragment |
|
MARK GEHLING (1974, BRD) ALL IN CHECK 2016 |
|
FARID RUEDA (1986, MEX) THEFT AND LOVE 2018
|
No comments:
Post a Comment