Drie musea in de Leiestreek presenteren voor de 7e keer de Biennale van de Schilderkunst.
De titel van deze editie is Binnenkamers. Lang voor de Covid-19 crisis was dit thema al gekozen. Het krijgt nu door de omstandigheden een extra lading. Iedereen is zich bewuster van de relatie van binnen en buiten. De scheiding tussen werkruimte en huiskamer is hybride geworden. De digitale collectiviteit staat naast intimiteit.
Museum Dhondt- Dhaenens staat Binnenkamers voor nabijheid, intimiteit en directheid. "De werken tonen wat er binnenin afspeelt en onthult veelzijdige ruimtes." (?)
WALLIS RAAD (1967, Libanon) LETTERS TO THE READER
CHRIS HUEN SIN KAN (1991, Hong kong) DOODOOD, MUIMUI EN BAZELITZ 2020
De werken worden toegeschreven aan de (denkbeeldige) kunstenaar Suha Traboulsi.
Zij wil met deze werken de ondergang van de Arabische kunst documenteren en het herstel ervan.
CHRIS HUEN SIN KAN (1991, Hong kong) DOODOOD, MUIMUI EN BAZELITZ 2020
In zijn werk legt hij zijn leven vast in de intieme retraite samen met zijn vrouw en twee kinderen plus zijn drie honden. Terwijl buiten alles hectisch is door de financiƫle en politieke onrust lijken de honden de meest stabiele personages te zijn die zich niets aan trekken van wat er om hen heen gebeurt.
DOODOOD, MUIMUI EN BAZELITZ 2020
Op het eerste gezicht zijn de schilderijen van MAAIKE SCHOOREL (1973, NL) puur abstract.
Maar er zit wel degelijk een voorstelling in haar werken. Het vraagt tijd en aandacht om deze te herkennen, maar daarna raak je ze ook niet meer kwijt. Ook voor de maker is het een langdurig proces
TURQOUSE 2020
PANDA 2020
Buiten het museum staat een typisch bouwwerk van Atelier Van Lieshout: INNER SPACES .
Een multifunctionele ruimte: een stal, met een bar en een barbecue.
No comments:
Post a Comment