My Blog List

Monday, July 17, 2017

2. LANDENPAVILJOENS GIARDINI BIENNALE Venetië 2017

In de Giardini, de bakermat van de Biennale, presenteren de landen die daar een paviljoen bezitten hun keuzes. He tis niet meer noodzakelijk dat de kunstenaar uit het land zelf moet komen, al kozen de meeste landen wel voor een eigen kunstenaar. De meeste paviljoens leken ons een bezoek niet waard.
 Andere vielen tegen, zoals Groot -Britanie, Duitsland, Korea.

Finland toont een hilarische film gemaakt door Erkka Nissinen (1975, Finlanden Nathaniel Mellors (1974, GB): The Aalto Natives (genoemd naar de architect Alvar Aalto die in 1939 het paviljoen ontwierp).Beide kunstenaars hebben een voorkeur voor absurde en/of onhandige situaties in hun films, waarbij acteurs en poppen een gelijkwaardige rol spelen.



Japan laat een installatie zien van Takahiro Iwasaki (1975, Japan)“Turned Upside Down, It’s a Forest”.(Wie in Venetie een palazzo zou omkeren, ziet een bos van heipalen)
Hij maakt van tandenborstels, haarspelden, etc boorinstallaties, kranen e.d. Daarnaast ontwerpt hij Japanse huizen en tempels van hout, alleen is de weerspiegeling direct aan het huis vastgemaakt, waardoor een verwarrend geheel ontstaat.



OUT OF DISORDER 2

OUT OF DISORDER 4


REFLECTION MODEL (SHIP OF THESEUS)

Australie toont werk van de fotografe Tracey  Moffatt (1960, Australie). De titel: My Horizon.
Er zijn twee series foto's te zien en drie video's. Grote klasse.

 Uit de serie PASSAGE 2017
HELL

SOLAR MAN


COP AND BABY

Uit de serie BODY REMEMBERS 2017
WASHING

SHADOW DREAM

ROCK SHADOW
Mark Bradford (1961, VS) heeft zijn concept enigszins aangepast nu de VS een regering heeft, die hij verafschuwt. Zo heeft hij de hoofdingang afgesloten. Het publiek moet door de dienstingang aan de zijkant naar binnen. Van de klassieke ronde hal heeft hij een rommelige bouwval gemaakt. Alle verwijzingen naar de grootsheid van Amerika zijn verwijderd.

SIRENS
Voedsel- en drank verpakkingen samengepakt en gelijmd.

RONDA
Het marmer is verdwenen.

SATURNUS IS RISING

OVERZICHT VAN DE ABSTRACTE DOEKEN

No comments: