De fotograaf ANDREAS GREFFENER (1970, BRD) zoekt middelen om onze kijk op de omringende wereld te veranderen. Dat doet hij door onderwerpen te verkleinen of te vergroten, door onder- of overbelichting, door digitaal kleuren te veranderen of door collagemethoden.
THE OTHER SIGHT OF LIGHT(2017) bestaat uit opnamen die inzoomen op het kleine en de sluitertijd te manipuleren.
 |
THE OTHER SIGHT OF LIGHT #40 MEDICAN |
 |
THE OTHER SIGHT OF LIGHT |
 |
THE OTHER SIGHT OF LIFE (regendruppels in plas) |
De serie CLOUDS (2019) combineert foto's van wolken en van uitstoot van fabrieken. Door kleur toe te voegen laat hij zien dat de uitstoot toxisch kan zijn.
 |
CLOUDS 2019
|
 |
CLOUDS 2019 |
SOMA (2000) toont digitaal gemanipuleerde foto's van vakantieparadijzen zonder mensen en bij nacht genomen.
 |
SOMA 2000 |
 |
SOMA #2. 2000 |
De serie
BLANK (2012- ) bestaat uit twee delen. Via satellieten kreeg hij zicht op de wereldsteden die 's nachts te zien zijn vanuit de ruimte door de verlichting in de steden. Door manipulatie 'zweeft' de verlichte stad door een donkere hemel. Het tweede deel bestaat uit stadsopnamen bij daglicht. De beelden zijn vaag door overbelichting en door de kleuren bijna onzichtbaar maken.
 |
BLANK : CAIRO 2012
|
Net als
BLANK loopt de serie
DUST nog steeds. Het zijn foto's van explosies.
 |
DUST #73 2022
|
De
JAPAN SERIES (2017) zoomt in op de communicatie en bewaking die overal te zien is in Japan.
 |
THE JAPAN SERIES POLES 2017 |
Voor de serie
SUPERVISIONS (2002) gebruikte hij als een van de eerste drones om vanuit een hoog perspectief plaatsen te fotograferen die door de mens zijn ingericht.
 |
SUPER VISIONS PARKPLATZ 2002 |
 |
SUPERVISONS : THE STADION 2002 |
No comments:
Post a Comment