DETAIL
|
MARIO BASNER BEAUTY FORGOTTEN 2016
In 1994 bezocht de fotograaf het historische Beelitz Heilstatten Sanatorium. Een gebouw dat in 1898 open ging voor tuberculoselijders. Het complex bestaat uit 60 gebouwen. Enkele zijn nog in gebruik, de meeste zijn in 1994 verlaten.
Deze foto vangt volgens de fotograaf de gevoelens van de patiƫnten: hoop en wanhoop, dood en leven. Het werk is een onderdeel van zijn serie World Heritage Collection.
|
VIRGINIA KING (1946, NZ) OVERZICHT
op de voorgrond SOUTHERN NAUTILUS (2007)
achtermuur PHANTOM FLEET (2017) en GORGONIAN CORAL(2019) |
|
PACIFIC RADIOLARIA 2019 |
KATERINA BELKINA(1974, Rusl) Ze is bekend geworden door haar ongemakkelijke portretten van vrouwen. Soms gebaseerd op bekende kunstwerken, soms uitdagend, soms geheimzinnig. Nu is ze een andere weg ingeslagen.
|
VESNA (voorjaar) We willen bijdrage aan de vruchtbaarheid van de aarde.
De tepel toon een druppel melk. |
HERFST
Op zijn hemd zien we een afbeelding van Maria Magdalena.
|
|
ZIMA (Winter)(Revival Serie 2017)
|
|
|
MARCUS BLEASDALE (1968, VK) BEDROOM 2013
De fotograaf ging met een vriend en zijn camera naar Central Afrikaanse Republiek, waar oorlogen en ziektes de bevolging teisterde. Zijn foto's doen geen verslag van de gruwelijkheden, maar gaan over menselijkheid.
|
BOB CLYATT (VS) SCAPE #53 2017
Naast figuratieve beelden maakt Clyatt collagewerken.
Dit werk bestaat uit twee delen. Het bovenste deel bestaat uit honderden delen die verwijzen naar de hedendaagse wereld met alle slechte elementen, van oorlog tot sigaretten, van internet tot Buddha. Inde onderste helft een schakelaar en een internetaansluiting. We kunnen het licht uitdoen of de verbinding verbreken, maar dat verandert niets aan hoe we leven. |
|
SHARAD AHMADI (1975, Iran) MELTING CHAIR (2017)
|
FREDERIQUE URIBE (1962, Colombia) PLASTIC CORAL REEF 2019
Een enorme en indrukwekkende installatie. Natuurlijk is de verbinding koraal en plastic een verwijzing van wat de mens de zee en het koraal aandoet. Tegelijkertijd is het ook letterlijk: de hele installatie is gemaakt van wegwerp plastic bestek, bekers, rietjes en wat we nog meer allemaal gebruiken en weggooien. |
|
|
FRANCOIS BONJOUR (1948, Zwitserl) RISPOSTE NELLA POLVERE (2012-2015)
|
Hij is altijd een verzamelaar geweest. Kranten, boeken, staaldraad, stukken rode was, etc.
Door ze te bewerken met verf en vuil probeert hij de geheimen die in dit verleden verborgen zit op te halen. |
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment