Door de pandemie is de tentoonstelling met werken die uit een groot aantal inzendingen zijn uitgekozen bijna een heel jaar in het museum. Nu kan het publiek ze alsnog zien. De kwaliteit ligt hoog.
Elke fotograaf heeft een project ingezonden. Daaruit zijn een aantal opgeblazen tot museumgrootte.
ADJI DIEYE (1991, IT/SENEGAL)
MAGGIC CUBE
De fotograaf gebruikt de kleuren van Maggi om de invloed van het westen aan te tonen.
De grondstoffen voor Maggi komen uit Afrika, ook uit Senegal. De bewoners gebruikten de kruiden bij het bereiden van hun voedsel. Nu kopen ze het in de Supermarkt.
MATTHEW LEIFHEIT. TO DY ALVIE (FIRE ISLAND NIGHT)
Voor de kust van Florida ligt een eiland dat bezit was van een rijke industrieel. hij bouwde daar zijn ideale huis met toebehoren en verliet het na een aantal jaren. Nu is het een plek waar (rijke) homo's in de weekenden uitbundig feesten.
MICHA SERRAF (1994, ZIMBABWE)
STAY SOFT
HASHEM SHAKERI (1988, IRAN)
DEATH OF HAMUN
YORGOS YATROMANOLAKIS (1986, GRIEKENLAND)
THE SLOW UNFOLDING OF THE WINGS
PHILIP MONTGOMERY (1988, USA)
FLASHPOINTS
De foto's in dit project tonen het geweld tegen de Afro-Americans.
RAHIMBO GAMBO (1986, NIGERIA)
TATSUNIYA
KAMONLAK SUKCHAI (1994,THAILAND)
RED LOTUS
No comments:
Post a Comment