My Blog List

Friday, October 12, 2018

ART FAIR BERLIN 2018 28-30 september Tempelhof

Meer dan 80 galerieën hebben een stand op de beurs die gehouden wordt in twee hangars (5 en 6)
van het oude vliegveld Tempelhof. Op het eerste gezicht verschilt deze Duitse beurs van een Nederlandse door een gedurfder aanbod (en veel hogere prijzen). Sommige hebben slechts drie doeken hangen, andere tonen een installatie en er zijn heel weinig video's.
Werken die er voor ons uitsprongen zijn:


TOBIAS SPICHTIG (1982, Zwitserland) maakt schilderijen en beelden.
Ze zijn onlosmakelijk verbonden met zijn hechte contacten in de kunst/muziekscenes.
De zonnebrillen zijn geprint op het beschilderde canvas en worden deels overgeschilderd. 

EMMA STIBBON tekent ruines en verlaten landschappen.
Ze lijken realistisch en toch trilt er een onheilspellende sfeer in haar werk.

EMMA STIBBON BATH OF CERACELLA 2017 houtskool en inkt

VIVIAN GREVEN EAYE 2018 oliev en acryl
                                                                       

AXEL PAHLAVI L'ASILE DE GRAVE 2017 oliev

BEN WILLIKENS RAUM .. 2014 oliev

BEN WILLIKENS RAUM.. 2017 oliev

JULIAN CHARRIERE AN INVITATION TO DISAPPEAR 2018 foto

ASGER CARLSEN HESTHER (serie 2012)  foto
In samenwerking met Roger Ballen ontwikkelde Asger een digitale methode om foto's te manipuleren.
Het gaat hem niet om de collage maar om de sculptuur die hij met digitale beelden maakt.
De serie is ook als boek verschenen en is genoemd naar het model.

ASGER CARLSEN HESTHER (serie 2012)  foto

ASGER CARLSEN HESTHER (serie 2012)  foto

Later is Asger Carlsen nog een stap verder gegaan. Met zijn foto's van modellen en landschappen is hij structuren gaan fabriceren op zijn pc die voor hem voorbij de fotografie brachten. Nog steeds ziet hij zijn werk als sculptuurbeelden.
BLISTERCARD 2018 (ANNETTE)
                    
BLISTERCARD 2018
 Hicham Benehoud geeft/gaf (teken)les in Marokka in de afgelegen dorpen in het Rif Gebergte.   De kinderen hebben geen weet van wat kunst is. Daarom verzon hij met hen voorbeelden van model staan/tekenen. Hij fotografeerde hun performance en vroeg de andere kinderen gewoon door te werken. De kinderen raakten enthousiast en durfden steeds meer. Het had zijn uitwerking op hun hele studiehouding.





SONYA SCHOENBERGER LES CLEFS
Ruim 2000 sleutels, voorzien van labels met huisnummers hebben hun plaats gekregen op deze paspop.
Het waren sleutels van appartementen die de schoonmaaksters gebruikten. Bij renovaties of sloop bleven de sleutels achter in de sleutelkasten van concierges. 
Opvallend veel jonge schilders grijpen terug op historische voorbeelden. Waarschijnlijk onder invloed van de Leipziger Schule. Daar ging men dwars tegen de tijdgeest in door de studenten te laten werken met de technieken van de oude meesters. Pas daarna konden zij op zoek gaan naar hun eigen stijl en thematiek.
LARS TEICHMANN DOWN BY THE RIVER 2016
LARS TEICHMANN BLUE POPE (nach Titian) 2018

FRANZISKA MADERTHANER FINDEN SIE DIE FEHLER  2018

AXEL PAHLAVI  METATONIA 

YAGO PORTAL Z.T 2018


Yuken Teruya gebruikt wegwerpartikelen voor zijn knipwerk. Vooral modetassen zijn zeer geschikt voor wat hij doet. Het is stevig en glad papier. Hij verandert ze in een soort kijkdoos, waarbij de voorstelling uit de 'doos' zelf is geknipt. Adembenemend.
Nog een knipkunstenaar uit China is WU WEI(1981). Op het eerste gezicht lijken het dikke vachten, maar het zijn flinterdunne papierrepen op metaal geplakt.





WU WEI POSSESSED BY BEAST 2017 papier op metaal

WU WEI DRIVING AWAY BEASTS 2018 papier op metaal



ERINC SEYMEN DIKEFALOS 2018 inkt

CHEN YONGLIANG GETTING OLD 3 inkt



CHEN YONGLIANG GETTING OLD 5 inkt










No comments: